Den årlige
tannsjekken forebygger skader

Tjenester

Den årlige tannsjekken av tenner, munn og tannkjøtt

Ta en tannsjekk hvert år
Den årlige tannsjekken avdekker mulige skader og sykdommer som har behov for behandling.

Røntgenbilder og diagnose
Tannsjekken inkluderer røntgenbilder, klinisk undersøkelse, diagnose, rens og hygieneinstruksjon.

Best mulig tannhygiene
Vi anbefaler at en årlig tannsjekk for best mulig munnhygiene. Det reduserer risikoen for skader på tenner. Undersøkelsen og røntgenbilder gjør det mulig å oppdage mange tilstander tidlig og avdekker behov for behandling.

Rens er forebyggende tannstell
Tannsjekken inkluderer alltid rens som er forebyggende og bidrar til å holde dine tenner og tannkjøtt i best mulig helsetilstand.

Du finner DIN Tannlege
midt på Jessheim
- i hjertet av Romerike

HVA VI GJØR

Vi satser på forebygging for å holde tennene så vakre som mulig

Omsorgsfull behandling
Din Tannlege har som målsetting å forebygge tann- og munnsykdommer, og satser på en omsorgsfull behandling. Det beste smilet får du med vakre tenner.

Bredt spekter av tjenester
Vår klinikk tilbyr et bredt spekter av tjenester. Vi har spesialister innen oralkirurgi og oral medisin.

Vår målsetting er å tilby kvalitet og service på tannbehandling. Vi fokuserer på å gjøre tannbehandling mest mulig smertefri.

disse sidene kan du lese om tannhelse og hva som skal til for å holde tennene dine i god form.

MUNN OG TANN

Slik steller du tennene:
Rens, puss og spytt ut.

Start tannstellet med rensing
Gode rutiner for tannstellet hjelper ikke bare mot munnsykdommer og dårlig ånde, det gir deg også et skinnende og fint smil. Start tannstellet med rensing før du fortsetter med pussing. For bedre effekt av fluor tannkrem, holder det med å spytte ut. Du bør unngå å skylle med vann.

Hver tann har fem flater
En tann har fem flater og du rengjør bare tre av dem med tannbørsten. Derfor er det lurt å bruke tannpirker eller tanntråd hver morgen og kveld før du pusser tennene. Slik kan du fjerne matrester og plakk som blir liggende igjen rundt og mellom tennene.

Rensing med tanntråd og tannstikkere
Tanntråden trekkes ned mellom tennene mot tannkjøttet. Med små bevegelser renser du først den ene siden av tannen, før du fortsetter med den andre siden. Tannstikkere kan gjerne også brukes etter hvert måltid.

Tannpuss
Tennene bør pusses med fluortannkrem både morgen og kveld etter at de er blitt rengjort med tanntråd eller tannstikkere. Bruk rundt to minutter og lag en rutine som gjør at du får pusset alle flatene godt. Pass på å være lett på hånden så tennene ikke blir skrubbet og velg gjerne en myk tannbørste. Når tannbørsten blir sprikete bør den byttes ut, helst fire ganger i året.

TJENESTER

Allmennpraksis
Regelmessige undersøkelser med røntgenbilder vil sikre en god tannhelse.

Akutt hjelp
Hos oss vil du få rask behandling og hjelp dersom du har behov for det.

Estetisk tannbehandling
Bleking av tenner kan gjøres hjemme, med egen støpt blekeskinne.

Forebyggende behandling
Forebyggende tannbehandling kan forhindre tannproblemer som eksempelvis karies og tannkjøttbetennelse.

Krone – bro
Tannimplantat, kroner og tannbroer lages for å erstatte en eller flere tenner. For noen kan tannproteser være et alternativ.

Hel- og delproteser
Hel- og delproteser kan tas i bruk av pasienter hvis broterapi gir usikker prognose. Enkelte kan ha rett til refusjon fra Helfo.